Friday, October 7, 2011

kejamnya MATA pada HATI..

Sungguh kejam mata itu pada hati.. kaw hanya sekadar melihat, lalu minda yang mentafsir maknanya kepada hati. mengapa perlu sampai kepada HATI???
Rasa itu.. kenapa rasa itu hadir di hati? kenapa perlu perasaan itu wujud di situ sedangkan yg melihat segalanya adalah mata?

HATI... kata hata yg menyuruh aku melihat semua itu.. hati yg mendesak aku memandang segalanya.. hati tau, ia sedang menagis.. ia sedang terseksa dengan pandangan itu. jiwa meronta.. dada sesak tak terkira. namun hati tetap mahu mata melihat itu.

Tiap kali menatap ia, jiwa terseksa derita.. hati menangis.. pilu.. sayu.. tiada siapa yg tau.. kerana mata itu tak mampu menyampaikan apa2. KENAPA?? kenapa hati tetap mahu menyeksa diri? rasa itu hadir di hati.. diri merintih sayu.. terkilannya.. mengapa ia berlaku pada aku.. lalu mata tiba2 mengalirkan mutiara jernih.o0hhh air mata kah itu? dari mana??

Dari hati.. ia lahir dari hati.. dan mata yg mngalirkannya menandakan diri sedang kecewa. siapa kata mata hanya sekadar melihat? jutaan mutiara gugur dari mata.. MATA HATI.. kerana itu ada mata hati.. mata hati tidak sekadar melihat.. ia mampu menasihati diri yg tersungkur.. ia mampu melihat apa yg tak dapat dilihat oleh pandangan mata kasar. pandangan mata hati lebih halus.. lebih suci..
Animated
Duhai mata.. bersatulah kaw dengan hati.. berhentilah menangis.. kasihanilah diri ini.. lihatlah sesuatu yg lebih jauh lagi di depan.. semoga ada sinar BAHAGIA menanti di sana..
 

Pena Ungu Ain...aku hambaMu~ © 2008. Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner