Showing posts with label Dia dan Mereka. Show all posts
Showing posts with label Dia dan Mereka. Show all posts

Monday, April 25, 2011

Syah Indra, knapa msti rndu awk?


Kenapa perlu rindu awak..??hampir 3taun berlalu... Ya Allah.. hanya mampu kirimkan Al-Fatihah sebagai pengubat rindu..
Air mataku pergi mengantar kepergianmu
sesungguhnya aku tak percaya engkau tinggalkan aku sendiri
Berakhir sudah cinta yang tlah lama kita bina
semuanya hanya tinggal cerita yang terukir indah di hatiku
Perasaan ini takkan pernah mati walau sampai akhir nanti
kau selalu di hati
Perasaan ini akan selalu ada meski kau telah tiada
tunggu aku di surga
Berakhir sudah cinta yang tlah lama kita bina
semuanya hanya tinggal cerita yang terukir indah di hatiku
Sahabat, kau teman teristimewa.. sungguh aku rindu tiada siapa yang tahu.. Semoga kau tenang di sana kerana hanya itu yg mampu buat aku tenang di sini..
Syah.. sukarnya untuk mencari teman sepertimu.. terlalu cepat kau pergi tinggalkan kami.. saratnya rindu ini pada mu. seribu kemanisan hilang ditelan sejuta air mata.. namun, aku tetap redho.. kerana pemergiannmu, pasti akan kami susuli..

Saturday, March 19, 2011

selamat h@ri lahir awk..

Selamat hari lahir yg ke-21 awk..
19 march datang lagi..
dan, ape lgi yg patut sy katakn?smoga pnjg umur??
hmm.. utk kali yang ke-2, sy hnya mampu ucapkn dalam hati..
hanya mampu kirimkn al-Fatihah sbagai hadiah.. semoga awak tenang di sana~

----------------------------------------
ape nie??
untuk awk.. kecik jer, senang bwak.
Yassin??
yup.. senang laa awk nk bacakn kt sy selalu, hahaa. sy print sendri 2, nk try print laser baru sy. kertas mahal, susah koyak.
perli sy ker...
orang hadiahkn ikhlas laaa...
---------------------------------------
orang nk gi lama nie..
so, yg touching sngat npe?? hahaaa mengada, bkn g perang.
hmmm.. gitau tokwan eh, org syg dyer, cakap org time kasih sngt sbb besarkn org ....
hahaaa jngan nk over sngat eh! takder org mati pn g PLKN.
org gi jauh laaa...
whatever...
--------------------------------------
___: Shah meninggal lepas Asar tadi.... pukul 5:30.
aien: ???@@@@.................

Biar ku hampar lautan luas,
biar ku halang dgn gunung yg tinggi,
biar di bilik kebal aku menguncimu,
biar suara hilang ku memanggil mu,
namun.. tak mampu ku melawan takdir
setakat ini hayatmu, kau kini milik Illahi~

Al-Fatehah bt Putera Shah Indra Tengku Yusof
(dalam doa ingatan tulus ikhlas..)

Wednesday, March 9, 2011

Aku, abang dan ....

Berfikir tentang cinta itu amat menyakitkan.. namun, ada cinta yang membuat kita rasa bertapa beharganya hidup. cinta yg mana kasih syg adalah tulus dan tiada nilai tandingan.. cinta yg mana sanggup berkorban dan saling melindungi.. itu juga cinta antara aku dan abang..

Seorang lelaki dilahirkan bukan untuk menangis, tetapi untuk mengesat air mata perempuan yang menangis~
aku,dan abang.. satu kisah di zaman kanak2 yg banyak kemanisannya.. selalu bergaduh.. memujuk..dan saling melindungi.
---------------------------------------------------------
aku dan dua orang abang..hahaa~ 1 kenangan yg paling indah..

1) selalu jer men wrestling atas katil waktu magrib. letak bantal peluk kt bahu then men tolak2 sampai jatuh katil. pastu, kena pukul ngan ibu coz tak semayang lgi.kelam kabut lari nyorok lam bilik air. selalu aku yg kena sebab sorang abg aku masuk bilik air, sorang lg lam toilet. aku?? nanges mintak ampun..hee~

2) hak milik bantal peluk ngan cadar katil memang tak ley tukar. kalau ibu basuh, pastu silap pasang, mesti ader yg merajuk. "abg pnyer cadar nape kt katil adek?nk balik!" hahaa~

3) kalau ader makanan laen cikit, mesti nk rasmi dulu. saper dapat rase makanan tu first, dier lh yg paling hebat. yg terlambat akn tarik muka sehari semalam. tak pun mogok tak mau makan sehari.hehee.

4)kalau ader camping ker,masuk utan ker, mesti aku kna tinggal. kata abah, perempuan tak boleh. dengki punyer pasal, biler abg2 tak der, aku sorok barang2 penting dorang pastu wat muka tak bersalah.~

5)biler turun maen petang2, aku join jgak walupn game tu tuk lelaki. sungguh2 aku maen..hahaa tp selalu jer jd spairpart bile dorang tak cukup team.biler jatuh,luka, balik umah sumer kne pkul ng ibu~

6)abg2 men catur.. tapi tak bgi aku join. so, aku sorok salah satu buah catur dorang. last2 gado2 sampai nanges.

7) biler beli aiskrem, kne makan sama banyak.ader peraturan.tak lebey, tak kurang. lau sorang makan 1 cawan, yg laen nampak, msti gi tegok lam cawan tu bnyak mana. pastu banyak tu jgak die ambik tuk dia. kadang2, malam2 aku curi2 makan senyap2.banyak lak 2~

8) suker rebut remort control tv. sper yg pegang remort tu dier lh paling hebat. org laen memg takder peluang tgok cter laen. kadang2 mesti gado sampai nanges hempas2 pintu bilik. so, klau gi skola, aku mesti sorok remort tu.hahaa..

9)dalam kete, mesti aku dok tengah. so, dorang selalu sakitkn ati aku, kononnyer dok tepi lagi luas..ley sandar lagi.aku pun tnjuk perasaan n duduk kt bawah tempat letak kaki tu xmau naek atas kusyen.sampai dorang kna marah sebab usik aku~

10) lumba cabut uban tok paling banyak. 10 helai dapat 10sen.. so,kitorang cabut banyak2, saper duit paling bnyak memang rase hebat dh dapat beli gula2 bnyak.sebab aku pndai belakon,aku nages jer kuat2 then abah terus belikan gula2 1 pack.hahaa puas ati aku.

11) biler makan KFC, suker mkan slow2. kononnyer, saper lmbat abis, dier ley tayang kt yg da abis tu. so, buruk pnyer perangai, kadang2 ader yg sorok separuh. biler yg laen da abis, die akn kuakn lg separuh tu n makan depan2 dengan muka tak ley blah nyer..

12)aiskrem pop, yg leh patahkn kt tengah 2.klau share mesti nk yang ujung tajam 2. kononnyer lagi bnyak.. padahal,lebey nyer cikit jer pn.hahaaa~
---------------------------------------------------------
bnyak knangan yg berlaku.. pahit, manis.. tp itu zaman kanak2.. sekarang, bilik air da ader 3.. cukup sorang satu. tv pn ader 4, kt dapur pn ader.. tapi sedeynyer... bilik air,sunyi.. tv pn da berabuk.. bilik, tak payah basuh cadar selalu..sebabnyer, masing2 da jauh..ada masa dpan sndiri.yg tinggal cumer knangan.. namun,kenangan sentiasa diulang..nk mkan KFC, tak rebut2 lgi,tp kongsi dan mkan sama2..tgok tv dan maen catur sama2.. dulu pilih cadar dan bantal paling cantik utk diri sendiri.. tp semalam, katil along aku yg pilih cadarnyer.. aku yg hias bilik pengantinnyer.bkn untk aku,tp utk dier.. biler tgok tv, aku ajak angah tgok same2.. tak rebut remort lagi.. dalam kereta, tak payah gado lagi..sebabnyer, kete pun da laen2..

Semoga cinta aku dan abang, kekal selamanyer..

Saturday, February 26, 2011

awak nak tau tak..?

Memang laa mase tu sy budak2 lgi.. tapi sy faham jer apa tu erti suka~~
sweetz nyer awk mase 2.. suker sngat tengok awk. hari2 sy nmpak awk.. kt tmpat yg sama.. tapi tak tau la awk perasan sy ke tak kn..
Kawan sy ckap awk cute?? isshh jelez nyer sy.. knaper? sy pn tak pasti mase tu.. but, thanx tuk kawan sy.. sebab kalau tak kerana dier, sy tak tau pn nama awk.. yg kelakarnyer, mulanyer sy dpat tau nama awk tapi salah.. hahaa~ pastu, dgar awk excident.. uhh risaunyer sy. tp sy nmpak awk, awk ok jer.. hehee pas tu baru laa tau nama sebenar awk..

Setiap ari, bila lalu tmpat tu msti sy akan cari awk.. kadang2, sy perasan yg awk pandang sy balik sebenarnya..hahaa~ btol ker? then, sy terus larikan pandangan ke arah lain.. sorang kenalan kawan sy, kawan awk.. 1 day, kawan sy nk jumpa kawan awk.. dan masa tu, kebetulan sy pn ikut sekali. tiba2 sy nampak awk~~ ahh nervous nyer sy!! sy tgok awk, awk pandang sy.. sy pn wat muka serious, tp awk tak tau dalam ati macam nak gugur jantung sy.hahaa~~

Tiba2, awk lambai ke arah sy.. haa?? sy toleh kiri, toleh kanan, belakang pn sy toleh walaupun sy tau blakang sy tu mne ader orang sebab kiter maser tu kt tinggkat 2.. sy pandang awk semula. masa tu, awk dengan kawan2 awk yg sangat ramai, sumanyer pandang sy~ then.., sy senyum pada awk.. awk senyum semula pada sy dn semua kawan2 awk teramat happy mase tu ntah la knaper..

Sy crita pasal awk kt kawan rapat sy yg mne dier pn kwan awk. then, dier bg no fon awk pd sy, tp sy tak mintak pn.. lama sy simpan fon no awk tu~ akhirnya, sy MC fon no awk.. awk anta sms tnya saper sy, sy pun dengan lurus bentul dan rasa langsung tak bersalahnya gitau nama sy.. tapi, awk tak percaya, peliknyer sy mase tu. awk cakap, sy ni mungkin kawan awk yg sengaja nk kenakan awk. sy terfikir, kalau awk rase sy kwn awk, ape yg membuatkn awk fikir kwan awk nk kenakan awk dengan gunakan nama sy, sedangkn awk tak kenal sy pn kn.

Lama lepas tu, kiter jadi kwn.. happy nyer sy raser.. tp, tak seronok laa.. sebab lepas tu rmai orng mula knal awk.. dan ramainyer perempuan suker awk.. isshhh!! mula2, awk sngat pemalu orgnyer..~~ walaupun awk selisih ngan sy, awk langsung tak tegur sy. dan sy, langsung tak boleyh nk pandang awk~ lajunyer jantung sy.. dan kite slalu ckap, "macam ader letrik"..hehee~
lame2, awk mula brani tegur sy, dan sy dh boleh pandang awk, tepat ke dalam mata awk..

Hari tu, dr jauh sy nmpak awk berbaju melayu merah.. hensemnyer awk!! sy snyum sorang2.. bila sy sedar, ramainyer tengah pandang awk.. dan sumernyer ckap jtuh ati pd awk.. isshh nk marahnyer sy! awk sy punyer lh! sy terus pegi dekat awk, biar sumer orang tau yg sy tak nak orang pandang awk.hahaa~~

Makin lama, kiter kerap gado.. nakalnyer sy slalu sakitkn ati awk.. awk pjuk sy, hari2 awk pjuk sy.. tp, egonyer sy.. sy hadiahkn awk lukisan.. awk pn nk bagi jgak, tp awk ckap awk tak pandai melukis.. awk tetap cuba.. dan.. cantiknyer hadiah lukisan dr awk.. awk lukis pantai.. awk jugak lukis masjid.. awk ckap, kita akn bertemu di situ dan bina kebahagiaan.. sayunyer sy masa itu.. menitis air mata sy dengan kesungguhan awk.. tp, kuatnyer ego sy tak terlawan segalanyer. awk tetap tak putus asa.. awk nk buktikan syg awk pd sy cuma 1 dalam dunia. jadi, awk buatkn sy kicing bentuk hati.. cantik, memg cumer 1 jer dalam dunia.. sebaknyer sy.. smpai luka2 jari awk ukir kicing tu.. sy pn hadiahkan awk 1 kicing caple.. awk simpan 1, dan sy simpan 1.. sy nmpak awk simpan dalam dompet..

Hari tu..hujan turun lebat sangat.. selebat air mata awk.. kejamnyer sy masa tu buat awk menangis..depan sy...awk bukak dompet, keluarkan kicing pemberian sy dan pulangkn pd sy.. tp sy tetap pjuk awk.. awk simpan semula kicing tu dan terus bangun tinggalkn sy dalam hujan lebat tu..tergamam sy masa tu.. air mata awk, padam api kemarahan sy..sejukkan ati sy.. lepas awk pegi, baru air mata sy mengalir selajunyer..lepas tu, kita semakin jauh,, tp kiter tetap baek.. sy dgar, kt tempat baru awk da ader kekasih.. sedeynyer sy.. sy cuba tuk lupakn awk.. dn akhirnya, kita terpisah oleh jarak yg sangat jauh merentasi laut.. sy ditempat orang, begitu juga dengan awk..masa memisahkan kita, sunyi tanpa berita..

1 hari, kiter bertemu kembali.. dan hari itu, kita bukan lagi seperti dulu.. sy juga dah kenal erti syg dan cinta~~ sy sedar sy sayangkan awk.. syg yg teramat sangat.. rindunyer sy pada awk..
ada yg katakn pd sy, kisah kita cuma "kebodohan zaman dulu"..sedeynyer sy... tp awk pujuk dgan kata2 smangat.. awk nafikan sumer tu..sy bahagia ada awk semula walaupn tak semanis dulu..sy cuba tuk kembalikan kita seperti dulu..semakin sy mencuba, sy sedar awk semakin menjauh..awk berikan harapan,tp kadang2 awk berikan kekecewaan..ntah di mana silapnyer, awk mula menyepi..sy tertanya dan trtunggu2.. impian dan harapan hampir terkubur.. namun awk dtang semula membungakn kembali harapan, lalu biar gugur di musim luruh..sy keliru..

akhirnya, penantian sy terjawab.. terjawab melalui pandangan mata.. lama sy pendamkn rase kecewa yg teramat sngat.. lalu, dengan kekuatan yg tak seberapa, sy tabahkan hati untuk menerima apa sahaja dr awk.. sy kuatkn hati untk bertanya kepada awk.. dan awk ckap, awk bkn utk sy lgi.. air mata sy mengalir bersama sejuta harapan~~ mungkin ini balasan sy.. mungkin ia juga air mata yg sama yg pernah turun di pipi awk di depan sy dulu.. sy redha..
biar berat tuk menerima, biar penantian akn sia2, sy tetap yg dulu..yg setia pd jnji akn tetp trus menanti~~

p/s: aku budak sekolah: 19/7/06

Saturday, February 5, 2011

sebatang pensel tanda cinta


Ia hanya sekadar sebatang pensel.. tidak mahal harganya, tiada juga keistimewaannya.
sama seperti pensel yang lainnya.. bezanya, ia mampu melakarkan lukisan cinta yang lahir dari hati.. Cinta yg tak mampu diungkap dengan kata, hanya mampu dilakarkan di atas sekeping kertas.. kertas putih yg kosong..







Kini, masihkah ada cinta itu..? mungkin tiada lagi.. tiada cinta bererti tiada lagi
lukisan jiwa yg mampu terlakar.. hanya tinggal sehelai
kertas kosong.. seperti hati yang tiada lagi berteman..
pulangkan lah cinta itu.. aku perlukan cinta itu..
Kerna, aku hanya mampu melukis atas nama
SEBUAH CINTA....






Thursday, February 3, 2011

4tahun, 6bulan, dan 14hari..

Semalam, adalah hari itu..
hari ke 4tahun, 6bulan dan 14hari aku menyayangi kamu.
semalam, bagaikan hari itu..
hari di mana aku mengatakan hanya kamu di hatiku.
semalam bagaikan sekejap ia berlalu..
hari yang mana ku lempar jauh kunci hatiku..

19/7/06 adalah hari itu..
hari yg dikatakan sekadar kebodohan zaman sekolah..
mungkin itu adalah aku,
tp bkn hati dan perasaanku terhadap kamu..
semalam..katamu biar aku terus menunggu mu..
semalam,kata mu di hanya teman baik mu..

semalam,aku lihat foto2 mu..
ada dia di foto mu..
semalam,foto mu adalah foto bersama dia..
itulah jawapan kepada istilah teman baik itu..

hari ini, kamu jujur pada aku..
hari ini, aku bingung..
aku sangat senang dan gembira ntah mengapa..
adakah benar aku bahagia,
atau sekadar menutup hati yang kecewa..?

hari ini..
bukan hari ke 4tahun, 6bulan dan 15hari..
tp hri ini,adalah hari pertama..
pertama untuk apa aku sendiri tidak pasti..
yg pasti,hanya kamu tahu di mana kunci hati ini..

hari ini,hri yg pertama,
kamu dn dia dalam doaku..
semoga kekal bahagia sayang..
bahagia yg aku impikan bersama kamu,
kini adalah milik dia....

Salam Sayang,
 

Pena Ungu Ain...aku hambaMu~ © 2008. Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner