Tuesday, July 3, 2012

La Tahzan Innallaha Ma'ana

"Dan janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang beriman"

Siapalah kita untuk melawan takdirNya. sungguhnya hanya Engkau Yang Maha Berkuasa atas tiap peri yg berlaku. aku dalam dilema tatkala memikirkan antara keperluan, kehendak, kewajipan yg aula'..
Ya Baqi', berikan hatiku keredhaan atas percaturanNya. bukalah pintu kejayaan dan jalan keluar bagiku agar aku tidak terus dihimpit rasa resah. curahkan padaku Rahmat dan NikmatMu.. limpahkan cahaya Taufiq buatku untuk menetapkannya. Andai dia tercipta buatku, milikku, perkenankanlah permohonanku.
Ameen.. ya rabbal alamin..

Malam nifsu sya'ban bakal menjelma tak lama lagi. moga kami masih diberi peluang untuk terus bermunajat kepadaMu dan istiqamah beribadah. Allah..terlalu lemah detik ini. Tuhan Yang Maha Mengetahui putaran alam, jatuh bangun hambaMu mengajar erti hakiki sebuah kehidupan. aku tidak pasrah tetapi aku redha dengan ketentuanMu. sesungguhnya Engkau Tuhan yg Maha Mengasihi lagi Maha Menyayangi..
Mereka mungkin mampu mendengar, tapi belum tentu memahami. hanya Allah tempat mengadu dan mampu memberi kunci kepada pintu kesulitan. ya Allah, sesungguhnya Engkaulah kekasih setia yg tak pernah sesekali meningkalkan aku walaupun aku seringkali melupakanMu.

PadaMu, ku mohon pertunjuk berikanlah aku kekuatan. permudahkan urusanku buat masa kini dan pada masa akan datang. andai ia tidak baik buatku, agamaku, duniaku, maka elakkan diriku daripadanya. andai ia ditakdirkan baik buatku maka mudahkan laluannya.. ameen...

1 comments:

Unknown said...

terima kasih -_-

Post a Comment

 

Pena Ungu Ain...aku hambaMu~ © 2008. Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner