Saturday, February 26, 2011

awak nak tau tak..?

Memang laa mase tu sy budak2 lgi.. tapi sy faham jer apa tu erti suka~~
sweetz nyer awk mase 2.. suker sngat tengok awk. hari2 sy nmpak awk.. kt tmpat yg sama.. tapi tak tau la awk perasan sy ke tak kn..
Kawan sy ckap awk cute?? isshh jelez nyer sy.. knaper? sy pn tak pasti mase tu.. but, thanx tuk kawan sy.. sebab kalau tak kerana dier, sy tak tau pn nama awk.. yg kelakarnyer, mulanyer sy dpat tau nama awk tapi salah.. hahaa~ pastu, dgar awk excident.. uhh risaunyer sy. tp sy nmpak awk, awk ok jer.. hehee pas tu baru laa tau nama sebenar awk..

Setiap ari, bila lalu tmpat tu msti sy akan cari awk.. kadang2, sy perasan yg awk pandang sy balik sebenarnya..hahaa~ btol ker? then, sy terus larikan pandangan ke arah lain.. sorang kenalan kawan sy, kawan awk.. 1 day, kawan sy nk jumpa kawan awk.. dan masa tu, kebetulan sy pn ikut sekali. tiba2 sy nampak awk~~ ahh nervous nyer sy!! sy tgok awk, awk pandang sy.. sy pn wat muka serious, tp awk tak tau dalam ati macam nak gugur jantung sy.hahaa~~

Tiba2, awk lambai ke arah sy.. haa?? sy toleh kiri, toleh kanan, belakang pn sy toleh walaupun sy tau blakang sy tu mne ader orang sebab kiter maser tu kt tinggkat 2.. sy pandang awk semula. masa tu, awk dengan kawan2 awk yg sangat ramai, sumanyer pandang sy~ then.., sy senyum pada awk.. awk senyum semula pada sy dn semua kawan2 awk teramat happy mase tu ntah la knaper..

Sy crita pasal awk kt kawan rapat sy yg mne dier pn kwan awk. then, dier bg no fon awk pd sy, tp sy tak mintak pn.. lama sy simpan fon no awk tu~ akhirnya, sy MC fon no awk.. awk anta sms tnya saper sy, sy pun dengan lurus bentul dan rasa langsung tak bersalahnya gitau nama sy.. tapi, awk tak percaya, peliknyer sy mase tu. awk cakap, sy ni mungkin kawan awk yg sengaja nk kenakan awk. sy terfikir, kalau awk rase sy kwn awk, ape yg membuatkn awk fikir kwan awk nk kenakan awk dengan gunakan nama sy, sedangkn awk tak kenal sy pn kn.

Lama lepas tu, kiter jadi kwn.. happy nyer sy raser.. tp, tak seronok laa.. sebab lepas tu rmai orng mula knal awk.. dan ramainyer perempuan suker awk.. isshhh!! mula2, awk sngat pemalu orgnyer..~~ walaupun awk selisih ngan sy, awk langsung tak tegur sy. dan sy, langsung tak boleyh nk pandang awk~ lajunyer jantung sy.. dan kite slalu ckap, "macam ader letrik"..hehee~
lame2, awk mula brani tegur sy, dan sy dh boleh pandang awk, tepat ke dalam mata awk..

Hari tu, dr jauh sy nmpak awk berbaju melayu merah.. hensemnyer awk!! sy snyum sorang2.. bila sy sedar, ramainyer tengah pandang awk.. dan sumernyer ckap jtuh ati pd awk.. isshh nk marahnyer sy! awk sy punyer lh! sy terus pegi dekat awk, biar sumer orang tau yg sy tak nak orang pandang awk.hahaa~~

Makin lama, kiter kerap gado.. nakalnyer sy slalu sakitkn ati awk.. awk pjuk sy, hari2 awk pjuk sy.. tp, egonyer sy.. sy hadiahkn awk lukisan.. awk pn nk bagi jgak, tp awk ckap awk tak pandai melukis.. awk tetap cuba.. dan.. cantiknyer hadiah lukisan dr awk.. awk lukis pantai.. awk jugak lukis masjid.. awk ckap, kita akn bertemu di situ dan bina kebahagiaan.. sayunyer sy masa itu.. menitis air mata sy dengan kesungguhan awk.. tp, kuatnyer ego sy tak terlawan segalanyer. awk tetap tak putus asa.. awk nk buktikan syg awk pd sy cuma 1 dalam dunia. jadi, awk buatkn sy kicing bentuk hati.. cantik, memg cumer 1 jer dalam dunia.. sebaknyer sy.. smpai luka2 jari awk ukir kicing tu.. sy pn hadiahkan awk 1 kicing caple.. awk simpan 1, dan sy simpan 1.. sy nmpak awk simpan dalam dompet..

Hari tu..hujan turun lebat sangat.. selebat air mata awk.. kejamnyer sy masa tu buat awk menangis..depan sy...awk bukak dompet, keluarkan kicing pemberian sy dan pulangkn pd sy.. tp sy tetap pjuk awk.. awk simpan semula kicing tu dan terus bangun tinggalkn sy dalam hujan lebat tu..tergamam sy masa tu.. air mata awk, padam api kemarahan sy..sejukkan ati sy.. lepas awk pegi, baru air mata sy mengalir selajunyer..lepas tu, kita semakin jauh,, tp kiter tetap baek.. sy dgar, kt tempat baru awk da ader kekasih.. sedeynyer sy.. sy cuba tuk lupakn awk.. dn akhirnya, kita terpisah oleh jarak yg sangat jauh merentasi laut.. sy ditempat orang, begitu juga dengan awk..masa memisahkan kita, sunyi tanpa berita..

1 hari, kiter bertemu kembali.. dan hari itu, kita bukan lagi seperti dulu.. sy juga dah kenal erti syg dan cinta~~ sy sedar sy sayangkan awk.. syg yg teramat sangat.. rindunyer sy pada awk..
ada yg katakn pd sy, kisah kita cuma "kebodohan zaman dulu"..sedeynyer sy... tp awk pujuk dgan kata2 smangat.. awk nafikan sumer tu..sy bahagia ada awk semula walaupn tak semanis dulu..sy cuba tuk kembalikan kita seperti dulu..semakin sy mencuba, sy sedar awk semakin menjauh..awk berikan harapan,tp kadang2 awk berikan kekecewaan..ntah di mana silapnyer, awk mula menyepi..sy tertanya dan trtunggu2.. impian dan harapan hampir terkubur.. namun awk dtang semula membungakn kembali harapan, lalu biar gugur di musim luruh..sy keliru..

akhirnya, penantian sy terjawab.. terjawab melalui pandangan mata.. lama sy pendamkn rase kecewa yg teramat sngat.. lalu, dengan kekuatan yg tak seberapa, sy tabahkan hati untuk menerima apa sahaja dr awk.. sy kuatkn hati untk bertanya kepada awk.. dan awk ckap, awk bkn utk sy lgi.. air mata sy mengalir bersama sejuta harapan~~ mungkin ini balasan sy.. mungkin ia juga air mata yg sama yg pernah turun di pipi awk di depan sy dulu.. sy redha..
biar berat tuk menerima, biar penantian akn sia2, sy tetap yg dulu..yg setia pd jnji akn tetp trus menanti~~

p/s: aku budak sekolah: 19/7/06

2 comments:

saffi kamarudin said...

very sory for everything already happen..

Fadlina Nasir said...

putus cinta kadang2 mengajar kita sayang org laen dgn lebih baik :) it's okay sis,fad pun penah rase bnde yg sme :)

Post a Comment

 

Pena Ungu Ain...aku hambaMu~ © 2008. Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner