Wednesday, March 9, 2011

Aku, abang dan ....

Berfikir tentang cinta itu amat menyakitkan.. namun, ada cinta yang membuat kita rasa bertapa beharganya hidup. cinta yg mana kasih syg adalah tulus dan tiada nilai tandingan.. cinta yg mana sanggup berkorban dan saling melindungi.. itu juga cinta antara aku dan abang..

Seorang lelaki dilahirkan bukan untuk menangis, tetapi untuk mengesat air mata perempuan yang menangis~
aku,dan abang.. satu kisah di zaman kanak2 yg banyak kemanisannya.. selalu bergaduh.. memujuk..dan saling melindungi.
---------------------------------------------------------
aku dan dua orang abang..hahaa~ 1 kenangan yg paling indah..

1) selalu jer men wrestling atas katil waktu magrib. letak bantal peluk kt bahu then men tolak2 sampai jatuh katil. pastu, kena pukul ngan ibu coz tak semayang lgi.kelam kabut lari nyorok lam bilik air. selalu aku yg kena sebab sorang abg aku masuk bilik air, sorang lg lam toilet. aku?? nanges mintak ampun..hee~

2) hak milik bantal peluk ngan cadar katil memang tak ley tukar. kalau ibu basuh, pastu silap pasang, mesti ader yg merajuk. "abg pnyer cadar nape kt katil adek?nk balik!" hahaa~

3) kalau ader makanan laen cikit, mesti nk rasmi dulu. saper dapat rase makanan tu first, dier lh yg paling hebat. yg terlambat akn tarik muka sehari semalam. tak pun mogok tak mau makan sehari.hehee.

4)kalau ader camping ker,masuk utan ker, mesti aku kna tinggal. kata abah, perempuan tak boleh. dengki punyer pasal, biler abg2 tak der, aku sorok barang2 penting dorang pastu wat muka tak bersalah.~

5)biler turun maen petang2, aku join jgak walupn game tu tuk lelaki. sungguh2 aku maen..hahaa tp selalu jer jd spairpart bile dorang tak cukup team.biler jatuh,luka, balik umah sumer kne pkul ng ibu~

6)abg2 men catur.. tapi tak bgi aku join. so, aku sorok salah satu buah catur dorang. last2 gado2 sampai nanges.

7) biler beli aiskrem, kne makan sama banyak.ader peraturan.tak lebey, tak kurang. lau sorang makan 1 cawan, yg laen nampak, msti gi tegok lam cawan tu bnyak mana. pastu banyak tu jgak die ambik tuk dia. kadang2, malam2 aku curi2 makan senyap2.banyak lak 2~

8) suker rebut remort control tv. sper yg pegang remort tu dier lh paling hebat. org laen memg takder peluang tgok cter laen. kadang2 mesti gado sampai nanges hempas2 pintu bilik. so, klau gi skola, aku mesti sorok remort tu.hahaa..

9)dalam kete, mesti aku dok tengah. so, dorang selalu sakitkn ati aku, kononnyer dok tepi lagi luas..ley sandar lagi.aku pun tnjuk perasaan n duduk kt bawah tempat letak kaki tu xmau naek atas kusyen.sampai dorang kna marah sebab usik aku~

10) lumba cabut uban tok paling banyak. 10 helai dapat 10sen.. so,kitorang cabut banyak2, saper duit paling bnyak memang rase hebat dh dapat beli gula2 bnyak.sebab aku pndai belakon,aku nages jer kuat2 then abah terus belikan gula2 1 pack.hahaa puas ati aku.

11) biler makan KFC, suker mkan slow2. kononnyer, saper lmbat abis, dier ley tayang kt yg da abis tu. so, buruk pnyer perangai, kadang2 ader yg sorok separuh. biler yg laen da abis, die akn kuakn lg separuh tu n makan depan2 dengan muka tak ley blah nyer..

12)aiskrem pop, yg leh patahkn kt tengah 2.klau share mesti nk yang ujung tajam 2. kononnyer lagi bnyak.. padahal,lebey nyer cikit jer pn.hahaaa~
---------------------------------------------------------
bnyak knangan yg berlaku.. pahit, manis.. tp itu zaman kanak2.. sekarang, bilik air da ader 3.. cukup sorang satu. tv pn ader 4, kt dapur pn ader.. tapi sedeynyer... bilik air,sunyi.. tv pn da berabuk.. bilik, tak payah basuh cadar selalu..sebabnyer, masing2 da jauh..ada masa dpan sndiri.yg tinggal cumer knangan.. namun,kenangan sentiasa diulang..nk mkan KFC, tak rebut2 lgi,tp kongsi dan mkan sama2..tgok tv dan maen catur sama2.. dulu pilih cadar dan bantal paling cantik utk diri sendiri.. tp semalam, katil along aku yg pilih cadarnyer.. aku yg hias bilik pengantinnyer.bkn untk aku,tp utk dier.. biler tgok tv, aku ajak angah tgok same2.. tak rebut remort lagi.. dalam kereta, tak payah gado lagi..sebabnyer, kete pun da laen2..

Semoga cinta aku dan abang, kekal selamanyer..

0 comments:

Post a Comment

 

Pena Ungu Ain...aku hambaMu~ © 2008. Thanks to Blogger Templates | Design By: SkinCorner